FÅ PERSONLIGT PRISFÖRSLAG

Få ett personligt anpassat priserbjudande från din lokala Caldera Spas-expert!

Vi kommer inte att lämna din e-postadress vidare till tredje part. Din information är säker hos Caldera.Integritetspolicy.

caldera_spas_hot_tub_couple

FÅ DIN BROSCHYR GRATIS

Du är ett steg närmare en rogivande jetstrålemassage!

Vi kommer inte att lämna din e-postadress vidare till tredje part. Din information är säker hos Caldera. Integritetspolicy.

caldera_spas_brochure_preview

Vinnaren av det miljonte massagebadet har tillkännagivits

Europeisk återförsäljare lämnar vinnande bud, företaget donerar intäkterna till omkomna brandmän

VISTA (Kalifornien), 8 november 2011 – I snart 34 år har Watkins Manufacturing levt upp till sitt anseende som ett globalt ledande företag i massagebadsbranschen. Förra månaden kunde företaget stolt tillkännage att man nått en betydelsefull milstolpe – det miljonte massagebadet har producerats. För att fira detta uppmärksammade Watkins sina anställdas betydelsefulla och kontinuerliga strävan efter topprestationer med festligheter på tillverkningsanläggningarna i Kalifornien och Mexiko.

Å företagets anställdas och återförsäljares vägnar, inom alla Watkins varumärken, har företaget också lovat donera pengar till en viktig välgörenhetorganisation som hedrar omkomna brandmän, National Fallen Firefighters Foundation. För att uppmärksamma att det miljonte minnesbadet var ett Hot Spring-massagebad, och för att utöka vidden av företagets donation, höll Watkins en onlineauktion där återförsäljare av Hot Spring-massagebad världen runt budade på äganderätten till det miljonte badet. Företaget lovade även att själva matcha det vinnande budet och på så sätt fördubbla välgörenhetsdonationen.

Den intensiva budgivningen som ägde rum under den spännande auktionsveckan resulterade i att Bruno Woddtli, ägare till Hewoo AG som är en schweizisk Hot Spring-handlare, vann det miljonte massagebadet – en Aria-modell – med ett slutgiltigt bud på 17 200 $. Som planerat matchade Watkins Manufacturing det vinnande budet vilket innebar en donation på totalt 34 400 $ till stöd för anhöriga till omkomna brandmän i USA.

”Vi vill rikta ett särskilt tack till Hewoo AG, och till alla handlare i USA och resten av världen, som lystrade till vårt upprop och deltog i auktionen – vi uppskattar verkligen det stora stödet”, sa Steve Hammock, direktör på Watkins Manufacturing. ”Vi ser fram emot framtida partnerskap med våra återförsäljare för att fortsätta det behjärtansvärda arbetet med donationer till sådant som National Fallen Firefighters Foundation.”

”Denna givmilda gåva från Watkins Manufacturing kommer att bidra till organsationens målsättning, att ge stöd och hjälp till anhöriga till brandmän som dött i tjänsten”, sa Ronald J. Siarnicki, verkställande direktör på National Fallen Firefighters Foundation. ”Vi hedrade nyligen 89 omkomna brandmän, inklusive fyra från Kalifornien, vid National Fallen Firefighters minnescermoni, och vi uppskattar Watkin Manufacturings engagemang i vårt arbete.”

Watkins har varit ett &Masco&-företag sedan 1986 och har kontinuerligt vunnit mark som branschens främsta massagebadstillverkare i över 30 år. Watkins Manufacturings arbetsstyrka är skicklig och erfaren. De har vunnit åtskilliga priser för Workplace Excellence – fantastiska arbetsplatser – och de anställda stannar i genomsnitt över tio år i företaget. Alla Watkins produkter har en gemensam nämnare: de baseras på företags grundläggande målsättning att producera kvalitetsmassagebad som är överlägsna de flesta andra på marknaden.

Om Watkins Manufacturing Corporation
Watkins Manufacturing grundades 1977, i Vista i Kalifornien i USA. Företaget är världens största tillverkare av massagebad, med varumärken som HotSpring® Spas, Limelight® Hot Tubs, Hot Spot® Spas och Caldera® Spas. Nätverket av Watkins-handlare täcker alla 50 amerikanska delstater och över 60 länder. Watkins är en del av Masco Corporation, ett Fortune 500-företag med produkter som Delta®-vattenkranar, KraftMaid®-skåp och Behr®-målarfärg.