FÅ PERSONLIGT PRISFÖRSLAG

Få ett personligt anpassat priserbjudande från din lokala Caldera Spas-expert!

Vi kommer inte att lämna din e-postadress vidare till tredje part. Din information är säker hos Caldera.Integritetspolicy.

caldera_spas_hot_tub_couple

FÅ DIN BROSCHYR GRATIS

Du är ett steg närmare en rogivande jetstrålemassage!

Vi kommer inte att lämna din e-postadress vidare till tredje part. Din information är säker hos Caldera. Integritetspolicy.

caldera_spas_brochure_preview

Vi presenterar ett nytt flaggskeppsmassagebad

Det nya Cantabria™-massagebadet från Caldera Spas ger hälsosam återhämtningsbehandling

VISTA (Kalifornien, USA), 31 mars 2009 – Tillverkarna av Caldera Spas, kända för Pure Comfort™, Pure Performance™ och Pure Style™ är glada att kunna presentera ett helt nytt flaggskeppsmassagebad, massagebadet Cantabria. Massagebadet Cantabria drar verkligen blickarna till sig, med en fantastisk design och rogivande funktioner. Dessutom erbjuder det enastående hydromassagebehandling.

Ett fräscht, organiskt utseende skapar en övergripande känsla av välbefinnande och hälsosamhet som helt klart kommer att dra till sig uppärksamhet bland dagens konsumenter. Massagebadet Cantabrias mjuka och eleganta kurvor speglar en unik blandning av traditionell och modern design. I linje med den holistiska, organiska känslan påminner de nydesignade, ergonomiska spakarna om stenarna som används i hot stone-massage, och för tankarna till naturen och avslappande massage. Iögonfallande detaljer, som ett mjukt flodstensmönster, har designats i massagebadsbottnen, där du vilar fötterna. Tre snygga färg/kabinett-kombinationer finns tillgängliga: Champagne Opal, White Pearl och Sterling Marble, med EchoTech™-kabinett i Merlot, Redwood eller Coastal Gray.

Det stora Cantabria-massagebadet är rymligt invändigt: åtta vuxna kan sitta bekvämt här. Fyllt med kraft och laddat med hydroterapi-jestrålar har Caldera Spas karaktäristiska Hot Tub Circuit Therapy™ lyfts till en helt ny nivå. Systemet är utrustat med totalt 88 jetstrålar i olika specifika anatomiska konfigurationer och ger all hydroterapi och alla hälsofördelar man kan tänka sig, hemma i trädgården. När massagebadaren flyttar från sits till sits går Hot Tub Circuit Therapy-systemet igenom kroppens större muskelgrupper. Dessutom har det fantastiska UltraMasseuse -systemet sex olika massagesekvenser som kan justeras i tre olika hastigheter för att ge en skräddarsydd massage från topp till tå, på ett liknande sätt som en massagestol. ”Caldera Spas brinner för att hjälpa människor att förbättra sin hälsa genom hydromassagebehandling”, förklarar Karen Lynam, Calderas marknadsföringschef. ”Vårt nya Cantabria-massagebad är konstruerat specifikt med välmående och hälsa i åtanke – för att hjälpa till att förnya kroppen fysiskt, emotionellt och spirituellt. Det är den perfekta återhämtningsbehandlingen och ett idealiskt sätt för par, familljer och vänner att komma bort en stund i sin egen trädgård, koppla av och umgås.

Flerzonsbelysningssystemet SpaGlo™ skapar den rätt stämningen för ett rofyllt sinne. Flera invändiga och utvändiga belysningalternativ lyser elegant upp massagebadets nyckelfunktioner. Du kan lätt och enkelt välja och anpassa belysningsalternativen via huvudkontrollpanelen, eller med det sofistikerade tillvalet Advent™-fjärrkontrollen. Advent-fjärrkontrollen gör det möjligt för massagebadarna att justera belysning, jetstrålar, två vackra Acquarella™-vattenfall, tillvalsmusik, vattentemperatur, rengöringscykler m.m. – från badet eller utanför det. Är det kallt ute? Kontrollera temperaturen i Cantabria-massagebadet inifrån ditt varma hem. Börjar det bli mörkt? Välj ett belysningsalternativ och justera ljusstyrkan medan du kopplar av på din favoritplats i badet.

Att bada i ljudet från det trådlösa tillvalsljudsystemet Aquatic Melodies™ som kan använda flera källor gör upplevelsen komplett. Med innovativa ljudalternativ använder musiksystemet för massagebad trådlös iCast™-elektronik för att skicka ljudet från en iPod® eller i stort sett vilken ljudkälla som helst till en kraftfull förstärkare i badet. Tre uppfällbara högtalare är omsorgsfullt utplacerade längs badets överkant och kan roteras upp till 330 grader för att säkerställa en optimal lyssningsupplevelse.

Det har dessutom aldrig varit enklare att njuta av att vara massagebadägare. Vattenvården är lätt och enkel med tillvalssystemet SPA FROG™ som använder upp till 50 % färre massagebadskemikalier än traditionell vattenvård. Systemet doserar kontinuerligt mineraler och brom i massagebadvattnet, vilket innebär att mindre tid behöver läggas på underhåll.

Oavsett om konsumenterna är ute efter en plats för att koppla av och umgås med familj och vänner eller vill njuta av behandling med varmt vatten för hälsofördelarnas skull är det nya Caldera Cantabria-massagebadets Pure Comfort en fristad från vardagens stress och påfrestningar. Man har känt till hälsofördelarna med hydroterapi i tusentals år. Läs om hälsa och hydromassagens naturligt läkande egenskaper för att få reda på mer.

Caldera Spas grundades 1976 och anses vara ett av världens mest pålitliga massagebadmärken. Företaget är en del av Watkins Manufacturing som är industriledande inom produktion av premiummassagebad. Watkins är en del av Masco Corporation, ett Fortune 250-företag med produkter för hemmet av god kvalitet som Delta®-vattenkranar, Merillat®-skåp, Behr®-målarfärg och många fler. Calderas massagebad distribueras i stora delar av USA, Kanada och resten av världen. Mer information och uppgifter om var du kan hitta handlare av Caldera-massagebad finns på www.calderaspas.se.